Thursday, May 26, 2011

The Rooftop at the Met. メトロポリタン美術館の屋上


I lived in New York for 33 years, and I never knew about this gorgeous rooftop at the Metropolitan Museum of Art! Guess how I found out about this... my tourist friend from Vienna told me! lol So my dear friend Karin from Vienna (who told me about this roof) and I went there
on a sunny day in New York. The view was spectacular, and I felt nostalgic when I could see my parent's old apartment building on Central Park South. Those days when my parents lived in NYC bring me the best memories. I really miss having my parents near me... Well, who knows? Perhaps we will all live in NYC again!

ニューヨークに33年も住んだにも関わらず、メトロポリタン美術館の屋上のことを知らなかった私です。なんと観光客としてNYに来ていたウイーンの私の親友カリンが教えてくれました。笑 早速、私たちはNYの久々の晴れの日に、行ってみました。スペクタキュラーな眺め!かつて私の両親が住んでいたセントラルパークサウスのアパートも良く見えて、なんとも懐かしかったです。両親が近くに住んでいた頃が、最高の思い出です。今でも両親が近くに住んでいたら良いなあといつも思います、、。さあ、でも分かりませんネ。又いつの日か、皆で一緒にNYに暮らせるかも!?

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.