Monday, August 1, 2011

Flagstaff アリゾナのフラッグスタッフ


Leaving the magical Monument Valley behind we headed south, and stopped at Flagstaff. It's a cute little college town with lots of lovely shops and restaurants. We walked around while sipping coffee, and went into every store - after spending several days in the desert this town felt like a modern civilization to us!

マジカルなモニュメントヴァレーを後にして、私たちは西へと向かい、フラッグスタッフで休憩しました。この可愛い学生街には、ラブリーなお店やレストランが立ち並んでいます。私たちはコーヒーを飲みながら全てのお店に入りました。何日も砂漠にいたので、この小さな街が近代文明に感じたのでしょう!



While strolling the street I found this shop that sells only caramel apples. This sweet that I don't particularly like always reminds me of a sweet memory of my childhood American friend, Sandy in Japan who introduced me to this. Tomorrow we are off to Phoenix. It will be hot, hot, hot!

ブラブラしていると、このキャラメルアップルのお店を発見。このお菓子(リンゴのまわりにキャラメルやチョコレートなどがコーティングされているもの)は好きじゃない私ですが、
これを見るといつも子供時代のアメリカ人のお友達で、私にこのお菓子を紹介してくれたサンディを思い出すのでした。明日はフィーニックスへ発ちます。暑いですよ〜!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.