Sunday, August 7, 2011

Food in the West 西部での食事


Eating healthy was hard while traveling in the West. Between Flagstaff and the Monument Valley there was hardly anything on the road, so we stopped at a major trading post. The most healthy item on the menu was this BLT, however, the cheese and ham were so processed, and the bacon was too greasy. I felt ill afterwards...

西を旅している間の食事は辛いものでした。フラッグスタッフとモニュメントヴァレーの間には全く何もないので、私たちはあるトレイディングポスト(昔、白人とインディアンたちが物々交換をした場所で、未だにその名前が使用されています。ようはお店)でランチすることに。一番ヘルシーなものは、このBLTでしたが、チーズは加工されてるし、ベーコンは脂ぎっていて、食べた後に気持ち悪くなってしまいました...。



My vegetarian husband had a harder time. This fried bread was the only vegetarian item, but it was deep fried, the cheese was processed and the beans were out of a can. Awful!

ベジタリアンである私の旦那さんは、もっと辛かったようです。メニューで唯一のベジタリアンディッシュは、このフライドブレッド。油で揚げてある上に加工されたチーズ、缶詰からバッと出されたお水っぽい豆。悲惨なものでした!





After leaving the trading post restaurant still hungry, we found a small grocery store on the way. It was fun to see a local Native American store. The packaging was so lovely to look at...

空腹のままトレイディングポストを後にした私たちは、小さなお店を発見。ローカルのネイティブアメリカンのお店を見るのは楽しいものです。パッケージも可愛かったなあ、、。




Among a very few items in the store the horse food seemed to be a very important product.

商品が少ないお店の中に、馬の餌がずらり。このあたりでは重要な一品なんでしょうね。



As we were snacking some raw almonds that I had brought from home those rocks began appearing in front of our eyes! How thrilled we were! My hunger was gone immediately with excitement. I got more excited when I saw this photo I had taken - do you see the black sun? (or an UFO?) Well, I found out that it was just a dirty spot on the lense :)

結局、家から持参したローアーモンドを食べていると、突然目の前に、モニュメントヴァレーの岩が見えて来ました!興奮しましたよ〜!空腹感などふっとんでしまいました。そしてもっと興奮したのは、撮った写真を見た時。この黒い太陽(もしくはUFO?)が見えますか?な〜んて、ただのレンズのよごれだったんですけれど、、。笑

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.