Wednesday, August 10, 2011

Lights in Sedona セドナの光


While we were in Sedona someone told us that a classic James Stewart movie, "Broken Arrow" (1950) had been filmed there. So we watched it, and enjoyed the familiar beautiful rocks in the movie. There was a scene where a Native American used a signal mirror around his neck. The light traveled a far, and it was such a beautiful scene. Ever since my trip to Sedona and Monument Valley I've been drawn to the Native Americans, and I recently found the fact that the Native Americans had come from Tibet many, many, many years ago. As a Tibet lover no wonder I am so drawn to them!



セドナに滞在中、かつてジェイムススチュアート主演の映画「ブロークンアロー」(1950)が、セドナで撮影されたと聞きました。早速見てみると、懐かしい赤い丘が沢山出てきました。映画の中で、ネイティブインディアンがシグナルを送るために鏡の光を使っているシーンがありました。光は遠くまで輝いて、なんとも美しいシーンだったのです。セドナとモニュメントヴァレーを旅して依頼、すっかりネイティブアメリカンに興味を持った私です。そしてなんと、彼らは遠い昔に、チベットからやって来たことを知りました。チベット大好きな私が彼らに惹かれる理由に納得!


One day in Sedona something shining caught my eyes. I looked around carefully, and found this light - it was a solar panel at the entrance of a hiking trail. The panel was generating its information booth. How cool was that! Using the Sun power... like the Native Americans.

ある日セドナで、何かがキラキラしていることに気付きました。あたりをよく見回すと、光が、、。ソラーパネルがハイキングトレイルの入り口にあるではありませんか!太陽パネルが、インフォメーションブースのエナジー源となっていたのです。素晴らしい!かつてのネイティブアメリカンのように、太陽のパワーを活用しているんですね。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.